‘We zijn niet zomaar een verzameling van merken’

In 2004 kwamen Theo en Ingrid Coffeng ‘nieuw’ op de markt met hun metaalbewerkingsmachines. Nu heeft het bedrijf zeven handelsvertegenwoordigingen. Nieuwste toevoeging is de cobot Hanwha Techwin HCR-5.

 

“We hebben de vertegenwoordiging van de collaborative robot van Hanwha Techwin binnengehaald”, zegt Ingrid Coffeng. Ze is duidelijk zeer blij met de nieuwe loot aan de boom. “Hanwha heeft Samsung Techwin overgenomen en brengt onder de handelsnaam Hanwha Techwin een cobot op de markt die voldoet aan de allerhoogste veiligheidseisen. Zo’n cobot kan niet alleen met een machine, maar ook met de mens veilig samenwerken.”

Coffeng benadrukt het belang van een ontwikkeling als collaborative robots. “De orderportefeuille van onze klanten zit zo vol, dat ze moeite hebben om aan de vraag te voldoen. De productiecapaciteit moet omhoog en het personeel heeft een belangrijke rol in het realiseren van groei.”

 

Agressief

“Dan moet je je personeel wel zo inzetten, dat ze het verschil kunnen maken. Simpele klussen kan en moet je dan automatiseren, zodat de expertise van de mensen op de juiste plek komt.” Een tweede aspect voor optimale inzet van de productiemiddelen is de flexibiliteit. “Je moet met minder personeel en hetzelfde aantal machines meer produceren. Waarom zorg je er dan niet voor dat je een robot flexibel kan inzetten; laagdrempelig, veilig en eenvoudig te programmeren, zodat je ook bij kleine series robots kan inzetten.”

Het enthousiasme en de energie van Ingrid Coffeng toont de inzet van een ondernemer. Het is hard werken, dat wel. “Onze activiteiten bleven niet onopgemerkt waardoor fabrikanten zoals Röders, Mitsubishi en Bavius (voorheen Handtmann) ons benaderd hebben. In de afgelopen jaren is het leveringsprogramma uitgegroeid naar 7 merken, die inmiddels goed bekend staan in de markt. Onze strategie is dat we geen merken voeren die met elkaar concurreren. We zijn honderd procent loyaal aan onze leveranciers.”

 

Uitleggen

Wie man en vrouw Coffeng aan het werk ziet, neemt direct waar dat het duo bovengemiddeld hard werkt. “Klopt, maar  we vinden dat je een product alleen dan succesvol kan verkopen als alle aspecten kloppen. De klant verwacht van onze mensen dat ze expert zijn, zowel de servicemonteur als ook de verkoper.  We willen de klanten niet alleen de folder op tafel leggen. We willen uitleggen waarom we iets aanbieden en wat de klant eraan heeft. Dat kost veel tijd. En het houdt niet op bij het leveren van een machine. Wij zijn voor onze klanten ook in de avonduren bereikbaar.”

Is rust dan niet nodig? “Als het druk is, schakel je continu; of je een leverancier of een klant of een medewerker spreekt met ieder zijn eigen vragen. Voor ons is de natuur dan het middel om tot rust te komen, om letterlijk en figuurlijk te ademen. We vinden daar evenwicht.

In het bedrijf werken we ook aan evenwicht. Zo pakken we niet alles aan wat op ons pad komt. Een leverancier moet bij ons passen. We zijn niet zomaar een verzameling van merken. We doen wat we doen, omdat we het goed doen. En het werpt vruchten af. We hebben klanten als DAF, Siemens, VDL. Niet slecht, voor een onderneming. Wij zijn uitgegroeid tot een volwassen bedrijf.”

 

Bron: TechniShow Magazine, Beurseditie maart 2018

Cookies van Dymato

Om onze site goed te laten functioneren, te verbeteren en u de beste ervaring te geven gebruiken wij cookies. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Oke, akkoord.